Chór Jana Pawła II

Wakacyjny wyjazd na Dolny Śląsk, w Sudety i do stolicy Czech - Pragi

Drugiego sierpnia członkowie Chóru im. Jana Pawła II z parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa i parafii Matki Boskiej Bolesnej powrócili z kilkudniowego pobytu na dolnośląskiej ziemi, w Sudetach i Pradze. Jak co roku w czasie wakacyjnym organizujemy wspólny wypoczynek związany ze zwiedzaniem ciekawych miejsc i koncertowaniem. Zwiedzaliśmy zabytki Wrocławia, Kotliny Jeleniogórskiej i stolicy Czech. Na bazę noclegowo-wypoczynkową obraliśmy piękny, położony u podnóży Śnieżki - Karpacz. Zwiedzanie Wrocławia rozpoczęliśmy od Panoramy Racławickiej - monumentalnego dzieła przedstawiającego insurekcję kościuszkowską, namalowanego na przełomie XIX i XX wieku przez Jana Stykę i Wojciecha Kossaka.

Zwiedzaliśmy zabytki Wrocławia zwanego Wenecją Północy z Ostrowem Tumskim, gotycką katedrą św. Jana Chrzciciela, rynkiem Starego Miasta z mieszczańskimi kamienicami oraz XV wieczny ratusz. Na niedzielnej Mszy św. śpiewaliśmy w kościele o.o. jezuitów, gdzie proboszczem jest o. Kazimierz Ptaszkowski. Do Pragi pojechaliśmy przez Przełęcz Szklarską bardzo krętą drogą mijając po drodze Polanę Jakuszycką znaną z narciarskich biegów zimowych. W Pradze, grodzie nad Wełtawą zobaczyliśmy staromiejski rynek z najstarszym placem miasta, ratusz i jego wielką atrakcją: pięćsetletnim zegarem astronomicznym Orlej, spacerujemy mostem Karola, szlakiem turystycznym Starej Pragi, Hradczany z katedrą św. Wita. W kościele Matki Boskiej Śnieżnej dajemy krótki koncert.

W Karkonoskim Parku Narodowym podziwialiśmy piękno wodospadów Kamieńczyk, w Kowarach zaś, w parku miniatur, patrzyliśmy na perełki Dolnego Śląska: pałace, zamki, nieistniejące już schronisko na Śnieżce. Zachwyciliśmy się XIII wiecznym kościółek Wang przywieziony do Karpacza z Norwegii. W Karpaczu śpiewaliśmy na sobotniej Eucharystii w kościele parafialnym.