Obóz zimowy w Starej Wsi Liturgicznej Służby Ołtarza

W dniach od 14 do 16 stycznia odbył się wyjazd Liturgicznej Służby Ołtarza naszej parafii na ferie zimowe. Celem naszej podróży była Stara Wieś. Dla większości była to pierwsza styczność z tą miejscowością. Z samego rana wyruszyliśmy autokarem w podróż. Wszyscy byli bardzo podekscytowani, gdyż od paru lat taki wyjazd nie miał miejsca.

W samo południe byliśmy już w Starej Wsi, a naszym oczom ukazała się monumentalna Bazylika. Zakwaterowani zostaliśmy w Centrum Stanisława Kostki. Ojciec Mirosław Jajko zapoznał nas z okolicą. Pokazał nam ogrody, szkołę podstawową pod wezwaniem Serca Jezusowego oraz muzeum pożarnictwa. Pozytywnie zaskoczył nas obiad. Każdy w momencie konsumpcji zazdrościł Jezuitom pracującym w tej placówce tak wybitnych kucharek. Stół o długości 10 metrów był sowicie zastawiony wyszukanymi potrawami. Po obiedzie nadszedł czas dla duszy. Odbyła się wspólna, celebrowana przez ojca prefekta, Msza święta z kazaniem okolicznościowym. Przed Mszą św. podziwialiśmy walory architektoniczne kaplicy pod wezwaniem św. Stanisława Kostki. Ojciec Jajko opowiadał nam interesujące historie z czasu nowicjatu w Starej Wsi. Po Mszy św. przyszedł czas na rozruszanie kości. Wybraliśmy się do miasta w celu odwiedzenia tamtejszej Bazyliki. Zachwycił nas purpurowy kolor marmuru okrywającego ołtarz. Następnie wróciliśmy do miejsca naszego zakwaterowania z nadzieją napełnienia naszych żołądków niebiańską kolacją. Weseli i syci udaliśmy się do naszych pokojów w celu realizacji dalszych planów.

W wielkiej tajemnicy została zorganizowana nocna zabawa. Wszyscy zostaliśmy podzieleni na grupy. Każda z grup musiała wykonać 5 zadań. Zwycięzcy otrzymali słodkie nagrody. Wieczorem odbył się seans filmowy dla ministrantów i lektorów. Po obejrzeniu i wyciągnięciu wniosków z filmów przygotowanych przez animatorów, udaliśmy się na spoczynek. Następny dzień rozpoczęliśmy modlitwą do świętego Patryka. Po śniadaniu wyjechaliśmy do Strachociny, miejsca gdzie objawiał się miejscowym proboszczom święty Andrzej Bobola. Odwiedziliśmy tamtejsze sanktuarium pod wezwaniem tegoż świętego. Siostra zakonna zapoznała nas z historią miejscowości i owych objawień. Następnie ucałowaliśmy relikwie św. Andrzeja. W trakcie wyprawy na Bobolówkę, czyli prawdopodobne miejsce urodzenia Boboli, naszym oczom ukazała się figura Matki Bożej Japońskiej. Na miejscu ojciec prefekt opowiedział nam wiele historii związanych ze świętym. Następnie autokarem udaliśmy się na obiad. Po udanym posiłku odbyła się kolejna Msza przy akompaniamencie instrumentów. Po Eucharystii nadszedł czas na długo oczekiwaną konferencję, którą poprowadził animator Roman. Dotyczyła ona istoty służby przy ołtarzu Pańskim. Gdy się ściemniło ulegliśmy pokusie walki na śnieżki.

Przemoczeni do suchej nitki udaliśmy się do pokoi. Koniec dnia przeznaczyliśmy na wspólną modlitwę prowadzoną przez ojca Mirosława oraz kolejny wieczorek filmowy, przy ogólnej konsumpcji zakupionych dóbr. Ostatni dzień usłany był smutkiem z powodu rychłego wyjazdu do domu. Na duchu podniosła nas wspólna, poranna modlitwa. Ostatnia Msza za szczepiła w nas nadzieję lepszego jutra dla naszej wspólnoty. Przed obiadem odbyła się konferencja, do której przemyślenia przygotował animator Andrzej. Istotą tych rozważań była postawa męstwa, a wzorem przyświecała nam postawa świętego Józefa. Jak przystało na starowiejskie panie kucharki z obiadu wyszliśmy nieco ociężali. Potem przyszedł czas na zwiedzanie Bazyliki Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Naszą szczególną uwagę zwrócił obraz Wniebowzięcia, umiejscowiony w głównym ołtarzu. Po realizacji wszystkich naszych zamiarów przyszedł czas na pakowanie się i wyjazd. Gwoli podsumowania: to przedsięwzięcie było genialnym sposobem na integrację wspólnoty. Dzięki takim wyjazdom tworzy się więź pomiędzy członkami grupy. To udowodniło nam, że nie można ograniczać się do minimum, lecz trzeba całym sercem zaangażować się w życie Liturgicznej Służby Ołtarza. Mamy nadzieję, że ojciec prefekt ma już jakiś ciekawy pomysł na wakacje :)